МИ ПРОПОНУЄМО

В чем состоит управление клапаном?

Зміст

У чому полягає управління клапаном, електроклапаном?

Управління клапанами та електроклапанами

 

У чому полягає управління клапаном, електроклапаном?

Управління клапанами та електроклапанами

Управління електроклапанами

Залежно від типу застосування та систем управління розподільні клапани виконують різні функції залежно від кількості шляхів (каналів) проходження повітря, робочих станів та їх управління. Управління може бути пневматичним, механічним або електричним, а вони, в свою чергу, можуть мати пневматичне підсилення (внутрішнє або зовнішнє), яке також називають пілотами.

Підсилення здійснюється таким чином, що після подачі струму на електромагнітну котушку тиск подається на поверхню поршня, що призводить до його переміщення, а отже, до перемикання клапана. У випадку внутрішнього пілота тиск подається на поршень через внутрішні канали, що походять від робочого (живлючого) тиску, а у випадку зовнішнього пілота клапани мають додаткове різьбове з'єднання, до якого підводиться джерело тиску.

Схема розподілу потоків повітря всередині електромагнітного клапана.

Рис. 1. Розподіл повітря від вхідного отвору до вихідного отвору та на поверхню поршня.

Ця підтримка має ту перевагу, що при великих потоках повітря не використовуються котушки великої потужності, а крім того, це також впливає на швидкість переміщення поршня. Якби ми хотіли отримати той самий ефект дії клапанів без підтримки, то довелося б використовувати котушки великої потужності, а отже, і котушки великих розмірів. Недоліком використання пілотів у клапанах є необхідність їх розгерметизації, про що буде згадано далі в статті.

Графічні символи пневматичних клапанів із внутрішнім та зовнішнім пілотом.

Рис. 2. Графічні символи клапанів з внутрішнім і зовнішнім пілотом

У більшості випадків мінімальний робочий тиск розподільних клапанів становить 0 бар - 2,5 бар, залежно від виробника. Натомість клапани з електричним керуванням із зовнішнім пілотом можуть працювати при тиску від -0,9 бар, як, наприклад, у випадку клапанів AZ (наприклад, 522 ME AS). Дуже часто електроклапани також мають додаткове механічне управління (англ. manual override), завдяки якому можна переключити клапан без участі котушки. Воно застосовується у разі виходу з ладу котушки або під час сервісних робіт. Його можна переключити вручну або за допомогою викрутки.

Пневматичний розподільник із механічним керуванням, оснащений кнопкою для ручного перемикання. Місце для механічного перемикання в електромагнітному клапані, позначене червоною кнопкою.  Графічний символ пневматичного розподільника з механічним перемиканням.

Рис. 3. Клапани з механічним перемиканням та графічний символ такого клапана

Продовжуючи тему управління клапанами, я скористаюся схемою електроклапана 5/2 бістабільного, замінивши її точною схемою, де пілоти були замінені двома електроклапанами 3/2 NC.

Технічний рисунок пневматичного клапана 5/2 бістабільного типу з підключенням.

Рис. 4. Загальна та детальна схема двостабільного клапана 5/2.

З наведеної схеми випливає, що після перемикання клапана у вигляді короткочасного «імпульсу» пілот повинен бути провітрюваний. Якщо, наприклад, ми подамо живлення на котушку одного з клапанів 3/2 NC, в результаті чого висунеться поршень приводу, і будемо постійно підтримувати цю напругу, то не буде можливо переключити клапан 5/2 другим клапаном 3/2 NC, щоб відбулося всунення поршня. Необхідно провітрити пілот першого клапана, щоб керувати другим.

Повернення клапанів 3/2 NC у вихідне положення, тобто провітрювання пілотів, відбувається завдяки механічній пружині. Існує інша група клапанів, які замість механічної пружини мають так звану пневматичну пружину. Це так зване повернення під власним тиском.

Графічний символ пневматичного розподільника з пружинним поверненням.  

Рис. 5. Графічні символи клапанів з механічною пружиною та пневматичною пружиною

Вас може зацікавити:

Автор

Василь Огерук

Оператор

Графік роботи:

9:00 - 17:00