МИ ПРОПОНУЄМО

Вибір, монтаж і роль блоку підготовки повітря для пневматичних інструментів!

Зміст

Вибір, монтаж і роль блоку підготовки повітря для пневматичних інструментів

Блок підготовки повітря для інструментів – чому він такий важливий?

Блок стисненого повітря характеризується такими функціями: фільтрування, регулювання (зниження) тиску та змащування

Як вибрати установку підготовки повітря?

Як слід встановлювати такі блоки підготовки стисненого повітря?

 

Вибір, монтаж і роль блоку підготовки повітря для пневматичних інструментів

Блок підготовки повітря для інструментів – чому він такий важливий?

Щоб досягти високого рівня продуктивності інструментів, що працюють на стисненому повітрі, в першу чергу необхідно подбати про оптимізацію пневматичної установки. Для цього варто звернути увагу на системи підготовки стисненого повітря, які за своєю структурою складаються з фільтра тиску, редуктора тиску та мастильника. Ці елементи мають реальний вплив на ефективність і довговічність інструментів та інших пневматичних пристроїв. Встановлення блоку підготовки стисненого повітря поблизу пневматичного інструменту гарантує належну якість стисненого повітря, оскільки нівелює ризик, пов'язаний з присутністю в установці пилу, вологи, іржі та інших твердих забруднень. Мастильник масляного туману, що знаходиться в блоці F+R+L, також забезпечує належне змащення інструменту.

На фото зображено блок підготовки повітря, встановлений на пневмомережі. Він складається з фільтра, редуктора та змащувача, а також має манометр і швидкороз’ємне з’єднання для підключення інструментів. На зображенні показана система подачі стисненого повітря в цеху з декількома блоками підготовки повітря, розташованими вздовж стіни. Кожен блок оснащений фільтрами, редукторами та швидкороз’ємними з’єднаннями для підключення пневмоінструменту.

Блок стисненого повітря характеризується такими функціями: фільтрування, регулювання (зниження) тиску та змащування

Фільтрування – процес, що полягає у використанні повітряного фільтра, який видаляє зі стисненого повітря більшість забруднень у вигляді твердих частинок пилу, іржі тощо. Якщо частинки пилу, іржі або інших забруднень потрапляють у пневматичний двигун або інструмент, вони можуть ускладнювати потік середовища, а отже, сприяти втраті потужності самого обладнання та спричиняти його пошкодження. Це призводить до підвищення вартості обслуговування та збільшення споживання стисненого повітря, наприклад, в результаті витоків та пошкоджень ущільнень в пневматичних пристроях.

Змащування – процес, що полягає в дозуванні в повітря, що проходить під тиском, крапель масла, які перетворюються на масляний туман. Коли змащування не відбувається, процес зношування інструменту відбувається значно швидше, що також пов'язано зі зниженням максимальної продуктивності шліфувальної машини, молотка, дриля або викрутки. Це призводить до зниження продуктивності всієї роботи та виробництва в цілому, а також до підвищення витрат на обслуговування. Запрошуємо ознайомитися з графіком нижче, на якому ми показали параметри продуктивності / терміну служби пневматичного мотор-редуктора в разі застосування змащення та його відсутності.

На графіку показана залежність ефективності роботи пневматичних мотор-редукторів від мастила. Без змащування ефективність знижується до 30%, тоді як при правильному змащуванні досягається майже 100% продуктивності та стабільна робота.

Діаграма № 1: Повністю бажана робота пневматичного мотор-редуктора в інструменті при збереженні належного змащення. Використано зразкові параметри на основі лабораторних випробувань, де проводилися випробування пневматичних мотор-редукторів. Значення 1 – вихідна потужність двигуна інструменту, значення 2 – об'єм масла, а значення 3 – рекомендації виробника з так званої карти DTR (інструкція з експлуатації, що додається до кожного інструменту).

На графіку зображено тривалість роботи пневматичних мотор-редукторів залежно від мастила. Без змащування ресурс складає кількасот годин, тоді як при правильному масляному змащуванні він може досягати від 1000 до 3000 годин, забезпечуючи максимальний термін служби.

Діаграма № 2: Повністю бажана експлуатаційна міцність пневматичного мотор-редуктора даного інструменту при відповідному змащенні масляною млою. Використано зразкові параметри, засновані на тестах, проведених в лабораторії на пневматичних мотор-редукторах. Номер 1 стосується вихідної потужності двигуна інструменту, 2 – об'ємної кількості масла, 3 – рекомендації, що випливають з технічного паспорта продукту (додається каталожна картка з інструкцією з експлуатації).

Регулювання - процес зниження тиску, який допомагає підтримувати динамічний тиск на контрольованому рівні 90 psi / 6,3 бар. Це дуже важливо, оскільки тиск на рівні, нижчому за вказаний виробником інструменту, впливає на зниження його продуктивності, а отже, знижує рентабельність процесу та інвестицій. Однак, якщо тиск перевищить необхідне значення, це може призвести до його швидшого зносу. Це також може бути наслідком несправностей, аварій або призвести до виходу з ладу всієї пневматичної системи на підприємстві.

Як вибрати установку підготовки повітря?

При виборі блоку підготовки стисненого повітря слід, перш за все, враховувати розмір приєднувального різьблення та вимоги інструментів щодо потоку повітря і ступеня фільтрації повітря.

На фото зображена система розподілу стисненого повітря в цеху з підключеними блоками підготовки повітря. Вони забезпечують очищення, регулювання тиску та мастило для стабільної роботи пневмоінструментів на кожній робочій станції. На фото зображено робоче місце з пневмомережею, обладнаною блоками підготовки повітря (FRL – фільтр, редуктор, змащувач). Вони забезпечують очищене, відрегульоване та змащене стиснене повітря для живлення пневматичних інструментів у майстерні.

Як слід встановлювати такі блоки підготовки стисненого повітря?

На ілюстрації показано схему робочої майстерні, де компресор подає стиснене повітря через магістральні лінії до робочих місць. Правило: кожен пневматичний інструмент має бути підключений до окремого блоку підготовки повітря (фільтр, редуктор, змащувач) для забезпечення його правильної роботи.

Цікаво і водночас варто підкреслити, що переважна більшість пневматичних інструментів не працюють на максимальних обертах, а причиною цього є неправильна підготовка стисненого повітря в системі. Мова йде про всю пневматичну установку на заводі або в майстерні, тому рекомендується дотримуватися таких правил:

  1. Використання 1 станції підготовки повітря на 1 пневматичний інструмент. У момент, коли ми підключаємо кілька пневматичних інструментів до одного блоку повітря, величина тиску повітря, а також продуктивність змащення знижуються.
  2. Установку підготовки стисненого повітря слід встановлювати якомога ближче до інструменту, саме в тому місці, де шланг, що живить приймач, приєднаний до установки, щоб до даного інструменту надходила масляна мгла і одночасно не відбувалося падіння тиску.
  3. Перед кожним використанням гайкового ключа, шліфувальної машини або дриля слід переконатися, що стан масла є належним, оскільки процес змащування позитивно впливає на міцність інструментів.
  4. Фільтрувальні вкладиші слід періодично перевіряти та замінювати.

На фото зображено виробниче робоче місце, де працівник використовує пневматичний інструмент. Система оснащена елементами підготовки стисненого повітря, які забезпечують очищення, регулювання тиску та змащування для стабільної та безпечної роботи обладнання.

Підсумовуючи, інструменти, що працюють на стисненому повітрі, призначені для роботи при динамічних значеннях тиску повітря 90 PSI/ 6,3 бар і підлягають систематичному змащуванню. Більший рівень тиску негативно вплине на міцність самого інструменту, а також на безпеку людини, яка працює з інструментом. Високий тиск також означає більший рівень вібрації, занадто високу швидкість обертання, що призводить до більш інтенсивного тертя і створює можливість пошкодження.

Вас може зацікавити:

Автор

Василь Огерук

Оператор

Графік роботи:

9:00 - 17:00